במסגרת האקתון 'מפתחים עתיד' בכיוון Tech בהשתתפות כ-70 סטודנטים חרדים למדעי המחשב, פותחו מערכות לסיוע לעסקים שנפגעו במלחמה הפיתוח הזוכה מערכת שמבוססת על בינה מלאכותית ומסייעת לחקלאים שזקוקים לידיים עובדות

כ-70 מתכנתים חרדים ממגוון מוסדות לימוד בירושלים, השתתפו בהאקתון 'מפתחים עתיד' שנערך ב'כיווןTech' – אגף ההייטק של מרכז כיוון, שמטרתו סיוע לעסקים בתקופת משבר, מרכז ההכוון התעסוקתי הגדול לחרדים. המשתתפים התמודדו במשך למעלה מ-12 שעות עם אתגר לפיתוח מערכת שתסייע לעסקים מעוטף עזה, הדרום או מאזורים אחרים בארץ המתמודדים עם אתגרים עסקיים שזקוקים לעזרה בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'.

את המתכנתים הצעירים שהתחלקו לתשעה צוותי פיתוח, ליוו 20 מנטורים מגוגל, אמזון, סיילספורס, נס, 3Base, התעשיה האווירית וחברות מובילות נוספות בתעשיה, וכן שופטים מקצועיים מ- Dell, אלישרא, יוביטק, גלילות, איפופ, Tevel Metro ומטריקס.

כך לדוגמה, פיתחו הסטודנטים החרדים מערכת שמסייעת לחברות שעובדיהם יצאו למילואים והם זקוקים לממלאי מקום. המערכת מחברת את המעסיקים לעובדים שמחפשים עבודות זמניות במגוון רחב של תחומים. פיתוח אחר התמקד במתן מענה לאנשי מקצוע מהתחום הטיפולי שיהווה מוקד מוביל לנפגעים בנפש בעקבות המלחמה. בין הפיתוחים הנוספים לטובת בעלי העסקים היו פיתוחים שהציעו פתרונות להתמודדות עם מלאים שנותרו בעקבות המלחמה, בוט מיצוי זכויות לעסקים מבוסס בינה מלאכותית, ומערכת לקידום עסקים של אנשי מילואים ועסקים שנפגעו במלחמה.

הפיתוח שנבחר על ידי צוות השופטים, הוא 'חקלאות ברזל' – מערכת שמשלבת בינה מלאכותית, תוכנות ניווט וטכנלוגיות נוספות כדי לחבר בין חקלאים שנפגעו במלחמה כתוצאה מהיעדר ידיים עובדות, לבין מתנדבים מכל הארץ שמעוניינים לסייע לאותם חקלאים. צוות הפיתוח הזוכה, יקבל מענק כספי להמשך פיתוח המערכת וכן יזכו לליווי של קבוצת סטודנטים שיסייעו בתהליך הפיתוח.

את ההאקתון יזם אגף ההייטק של מרכז כיוון בירושלים הפועל מטעם הרשות העירונית לתעסוקה ומשרד העבודה. "בצורה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסה, הסטודנטים לקחו את הערבות ההדדית לשלב מעשי ולפיתוח פתרונות אמיתיים", אומר צחי עובדיה מנהל 'כיווןTech'. לדבריו "הסטודנטים הוכיחו סקרנות ומוטיבציה להתמודד במקצועיות רבה עם האתגרים הטכנולוגים ולפתח מוצרים מצויינים שיסייעו לעסקים במצוקה".

עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל קרן קמ"ח שמפעילה את 'מרכז כיוון': "החלטנו לתת דגש על סיוע לעסקים שנפגעו בעקבות המלחמה, כדי לתרום את חלקנו לחיזוק הכלכלה דווקא בזמן הזה. הסטודנטים המשתתפים בהאקתון, שישתלבו בקרוב בכוח האדם של תעשיית ההייטק, הפנימו את המשמעות החשובה של כל עסק וחברה שממשיכה לעבוד ולפרנס משפחות רבות, והתגייסו לעזור. שילובם של מתכנתים חרדים נוספים בתעשיית ההייטק, זו משימה לאומית שתאפשר לעוד משפחות חרדיות רבות להתפרנס בכבוד ובצורה איכותית ותסייע להתמודדות של תעשיית ההייטק עם משבר כוח האדם".

מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן שביקר במהלך ההאקתון: "משרד העבודה נותן דגש על שילוב של אוכלוסיות מגוונות במשרות איכותיות בכל ענפי המשק. הייצוג של הציבור החרדי בתעשיית ההייטק עדיין נמוך מאוד, ואנחנו פועלים במגוון כלים לקדם הכשרות ושילוב של חרדים בענף ההייטק. ההאקתון המוצלח שמשתלב ברוח ההתנדבות וההערבות ההדדית לטובת תושבי הדרום ועסקים שנפגעו במלחמה, הוא חלק מהפעילויות של משרד העבודה לאפשר לצעירים חרדים לצבור ניסיון בפיתוח. גם בשנה הקרובה, נמשיך לתמוך ולהוביל יוזמות ותוכניות לקידום שילוב חרדים בתעשיית ההייטק".

אהבתם? תשתפו :)

חדשות נוספות

קמח בפייסבוק

גלילה לראש העמוד

הזדמנות שנייה ואחרונה!
הגשת מועמדות למלגה ללימודים אקדמיים לשנת הלימודים תשע"ט ללומדי תואר ברמה א' בלבד

עקב שינויים בתכנית הותת, והפיכתה מתכנית הלוואת לתכנית מלגות, קרן קמ"ח נותנת הזדמנות שנייה לכל אלו אשר לומדים/ות בשנת הלימודים תשע"ט, תואר אקדמי ראשון או שני אשר מדורג ברמה א' במדרג רמות הלימוד (מחשבים, הנדסה, רפואה וכדו') ואשר לא קבלו מאיתנו תשובה חיובית לשנת תשע"ט.

שימו לב, טופס זה מיועד אך ורק ללומדים בשנה תשע"ט אשר התחילו את לימודיהם בחודש אוקטובר 2018
ואינם מקבלים מלגה מקרן קמ"ח.

הרישום לשנה הבאה – תש"פ יפתח בנפרד לקראת תחילת שנה"ל, נא עקבו באתר שלנו.

ניתן להגיש מועמדות עד לתאריך יום רביעי ז' תמוז תשע"ט 10.07.2019

דילוג לתוכן