סיפורי השבוע פרשת וישלח

אתיופיה, נובמבר 2019.
בשדה קטניות, בעיירה קטנה המרוחקת מספר שעות נסיעה מהבירה אדיס אבבה, עומדים שני אברכים חרדים וחקלאי אתיופי ודנים בשיטות ההדברה ובאמצעי הזהירות שיש לנקוט. השניים, ר' יניב קיטרון ור' איתמר חייקין מחברת הסטארט-אפ Botanohealth, הגיעו לאתיופיה כחלק ממשלחת של הג'וינט שנועדה לסייע לפיתוח הכלכלה, התשתיות, החקלאות ומערכת הבריאות האתיופית בסיוע החדשנות הישראלית.

נזכרנו בתמונה המיוחדת הזאת השבוע, כשנחשפנו לנתונים מעניינים המגלים שהריכוז הגדול של סטארטאפים חרדים נמצא בירושלים. Botanohealth, היא אחת מ14 חברות שמשתתפות בחממת BizLabs Technology Scalerator שמסייעת לסטארטאפים חרדים בשלבים מתקדמים להפוך לחברות יציבות עם שיתופי פעולה והשקעות הון גדולות.

הסצינה הזאת איננה יחידה בנוף החברות שפועלות אצלנו. שיתופי הפעולה של משתתפי ביזלאבס הגיעו לאירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה ועכשיו גם לאפריקה.
***

כשפותחים להם את הדלת, הצעירים החרדים משלל התכניות שלנו נכנסים והופכים לכוח מוביל של חדשנות ויצירתיות. השבוע, במסגרת הליווי של בוגרי תכנית משפיעים – חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי , ערכנו סיור בבאר שבע על טהרת הדיגיטציה והחדשנות בשירות הציבורי. המשפיעים דנו במהפכה הדיגיטלית במשרדי הממשלה, בקידום השקיפות ופרוייקטים אזרחיים בתחום שיתוף הידע הציבורי, וסיימו את היום במרכז הסייבר הלאומי ולמדו על היערכות המדינה לאירועי חירום בסייבר.

באותו יום, נערך בירושלים במרכז כיוון יום פתוח למקצוע אנליסט סייבר. קרוב ל100 צעירים חרדים, באו לשמוע על המאפיינים של המקצוע, על מסלולי הלימוד ואפשרויות התעסוקה. בסיוע ציונה – ירושלים עם הרל"י – Ziona Jerusalem , אנחנו מסייעים בסבסוד של 90% מעלות הלימודים כדי לסייע לצעירים מוכשרים ללמוד ולפרוץ קדימה בתעסוקה איכותית.

***

הדגש על תעסוקה איכותית עלה השבוע גם ביום סימולציות ראיונות עבודה למשתתפות תכנית

מובילות. מתוך גישה שמאמינה ב"לעשות את" ולא "לדבר על", הפגשנו אותן עם סמנכ"לי משאבי אנוש מחברות גדולות שהעבירו אותן סימולציות של ראיונות עבודה לתפקידים בכירים. המפגש הזה הוא עוד מדרגה בדרך לשיפור מעמדן התעסוקתי של המשתתפות.
 
בהצלחה לכל משתתפי התכניות השונות

שתפו