משלחת הסטארטאפיסטים החרדים של קרן קמח ללונדון

משלחת הסטארטאפיסטים החרדים הראשונה ללונדון – יומן מסע:

* יום שני, ב' אלול *

האירוח המצויין במלון The Pillar Hotel – London במרכז השכונה היהודית הנדון, הוא רק דוגמא להפקה המושלמת שליוותה את כל מסע ה'רוד שואו' של משלחת BizLabs Technology Scalerator ללונדון.

רצף האירועים האינטנסיבי התחיל בקבלת פנים יוקרתית שאירח שגריר Israel in the UK מארק רגב. באירוע היוקרתי השתתפו יחד עם השגריר ורעייתו גם נציגות כלכלית מהשגרירות, פילנתרופים מכובדים, נציגי הנהלת בריטיש איירוויז, ואנשי עסקים מקומיים.

בנאום למשתתפים אמר השגריר רגב: "המסר שלי בערב הזה הוא, שמה שאתם עושים הוא קריטי. בשביל הכלכלה הישראלית, יש חשיבות שהמהפכה הטכנולוגית בישראל תכלול את כל האוכלוסיות, לא רק את תושבי הרצליה ותל אביב, אלא גם את הקהילה החרדית בירושלים, ובבני ברק ובמקומות אחרים. אין שום סיבה שהראש החרדי, לא רק יהיה חלק מהמפכה הזאת אלא גם יוביל את מהפכת ההייטק הזאת".

כבר באירוע הזה החלו להיווצר קשרים עם משקיעים ושותפים פוטנציאלים.

* יום שלישי, ג' אלול *

לאירוע ה'shoecase' שנערך בבוקרו של יום שלישי במתחם הTechSpace – מתחם עבודה טרנדי והייטקיסטי, הוזמנו משקיעים מקרנות השקעה בינלאומיות, בנקאים, נציגי חברות הייטק ועיתונות בריטית.

בזה אחר זה עלו הסטארטאפיסטים והציגו את הפיתוחים שלהם בתחומי הרפואה, בינה מלאכותית, סייבר, חקלאות ועוד. לכל אחד מהם הוקצו חמש דקות בדיוק על מנת להרשים את המשקיעים והשותפים הפוטנציאלים בכדאיות ההשקעה.

אחריהם, עלה נציג המשקיעים, דיוויד בלום, שותף בבית השקעות בריטי מפורסם. לדבריו במבט ראשון הוא היה מופתע מאיכות הסטארטאפים, "אבל במחשבה שניה אני בכלל לא מופתע כי למדתי לדעת שההמצאות הגדולות באות דווקא מיכולת חשיבה שונה. יש לכם את כל הסיכויים הכי טובים להצליח לפתח דברים אמיתיים", הוא אמר ליזמים החרדים.

בסיום החלק הרשמי, נפגשו המשתתפים סביב בופה עשיר לשיחות מינגלינג ויצירת נטוורקינג. לאחר מכן התפזרו נציגי המשקיעים לחדרים שונים, והיזמים נכנסו לפגישות ארוכות יותר, עם יכולת לענות על שאלות ולהסביר את המוצר לעומק.

* יום רביעי, ד' אלול *

היום האחרון בלונדון נפתח בפאנל משקיעים פרטיים מרחבי העולם שנערך במרכז יזמות וחדשנות המאכלס מספר רב של חברות הייטק צעירות. קבוצת המשקיעים מהודו, דרום אפריקה, בריטניה, ארצות הברית ומקומות נוספים, קיבלו לפגישות בזה אחר זה את היזמים החרדים. המשקיעים המנוסים לא עשו הנחות, בדקו את נתוני החברות, את הטכנולוגיות, את פוטנציאל הגדילה ואת ההיתכנות להטמעה אצל לקוחות.

ההתעניינות של המשקיעים היתה גדולה מאוד, וכבר בתקופה הקרובה אנו מקווים בע"ה לספר לכם על עסקאות משמעותיות.

את המסע לבירת הממלכה המאוחדת סיימנו בסיור מודרך בפרלמנט הבריטי שהיה בעיצומו של הדיון על הברקזיט.

אם בריטניה תישאר חלק מהאיחוד האירופאי או לא, אנחנו לא יודעים. אבל דבר אחד בטוח: גם הבריטים יודעים עכשיו מה שאתם יודעים זה מכבר: יש הייטק חרדי והוא על המפה העולמית.

שתפו