סיפורי השבוע פרשת ויצא

נתון: רק 0.4% מהעובדים בתעשיית ההייטק בישראל הם נשים חרדיות. מדאיג, לא?

ביוזמה משותפת של מרכז כיוון ו Bizmax – ביזמקס  ריכזנו נציגות של מעסיקי כ-1500 עובדות הייטק חרדיות, לשולחן עגול כדי לדון בדרכים להגברת השתתפות חרדיות וחרדים בתעשיית הטכנולוגיה העילית.

סביב השולחן, ישבו מנהלות ומנהלים מהחברות Rachip Matrix – מטריקס, כרמיסופט, מלם תים – Malam Team RavTech Base3 ופרדסיה. כל אחד מהמעסיקים שהשתתפו מעסיק לפחות 100 נשים חרדיות, ובעל ניסיון והבנה בשילוב וגיוון אוכלוסיות.

הדיון עסק בפעולות שצריך לנקוט כדי להביא עוד חברות ומעסיקים גדולים בהייטק לירושלים, וכדי לייצר עוד משרות עבור עובדות ועובדים חרדים. שמענו מהמעסיקים את החסמים ואת האתגרים שעומדים בפניהם, והצענו את הסיוע שלנו בחשיבה משותפת מחוץ לקופסה, בפתיחת דלתות ובהתמודדות מול הבירוקרטיה והרגולטורים.
מטרת הדיון שנמשך כמה שעות היתה, חשיבה משותפת להגברת השתתפות חרדים וחרדיות בתעשיית ההייטק.

גם ועידת ההייטק החרדי 2020 שתיערך בתחילת החודש הבא במלון וולדורף אסטוריה תמשיך את הדיון החשוב הזה ונייחד בה שולחן עגול נוסף עם מעסיקים להעלאת פתרונות פרקטיים. אם גם לכם יש מה לתרום לדיונים אלו – בואו לועידה!

לצד הגדלת היצע המשרות בשוק, אנחנו עוסקים גם בהכשרה של צעירים נוספים למקצועות ההייטק וגם מספקים תמיכה לעובדים שכבר נכנסו לתעשייה. מרכז כיוון עורך בימים אלה ימים פתוחים ומעניק סיוע וסבסוד להכשרות כמו אנליסט סייבר או מנהלי מערכות סיילספורס והשבוע ערכנו במתחם 'ביזמקס' מיטאפ מקצועי טכנולוגי עבור קהילת המפתחים החרדים DDoS Developers Community עכשיו תשאלו, למה זה כל כך חשוב לנו, נזכיר לכם מה שאמר בכיר בתעשיה: "אם לא נצליח להגדיל את שיעור החרדים בהייטק, נתקשה להגדיל את שיעור המועסקים בהייטק" (פרופ' צבי אקשטיין, גלובס – Globes 24.2.19)

שתפו