חדשות ועידכונים

סיכום חדשות השבוע פרשת תצוה

השבוע ערכו עמיתות תכנית משפיעים – חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי, סיור לימודי בצפון. במשך יומיים הן עסקו בסוגיות שונות שנמצאות בקו התפר שבין השלטון המרכזי, השלטון המקומי והשירות לאזרחים. במהלך הסיור הן פגשו ראשי רשויות, מנהלי מוסדות ציבוריים, ושמעו על הצרכים הייחודיים של הפריפריה לקראת ההשתלבות שלהן בתפקידים בעלי ההשפעה במשרדי הממשלה או השלטון המקומי.

לכבוד סיור 'צפונוע' של המשפיעות הנמצאות בדרכים, בואו נדבר על דרך ומטרה. כשנמצאים בתוך תהליך, עלולים לפעמים לשכוח מה המטרה. השבוע קיבלנו תזכורת עוצמתית למטרה שלשמה אנחנו פועלים.

במרכז כיוון, היה שבוע עמוס הפקות ואירועים. באחד האירועים, חשפנו ליותר מ-100 משתתפים את מקצוע נהג אוטובוס בחברות פרטיות או בחברות תחבורה ציבורית. באירוע הציגו מספר חברות אוטובוסים את השכר והתנאים שהם מציעים לנהגים, נערך יריד משרות בתחום והתקיים פאנל עם נהגי אוטובוס חרדים.

אחד מהפאנליסטים, היה בוגר שלנו ממרכז 'כיוון'. הוא הופנה ללמוד את המקצוע על ידי יועץ של המרכז וגם את המימון (בשיטת השוברים), הוא קיבל מאיתנו. כאשר הוא סיפר לקהל על שגרת היום שלו ועל השילוב שהוא מצליח לעשות בין המקצוע כנהג אוטובוס לעולם הערכים החרדי, הבנו שאנחנו עושים את הדברים בדרך הנכונה.

הוא סיפר שהוא עובד כנהג בחברה פרטית ויש לו קווים קבועים של מוסדות חינוך ביישובים דתיים, ולפעמים הוא מוסיף נסיעות נוספות בשעות הערב. בין נסיעות הבוקר לבתי הספר ותלמודי התורה, ונסיעות אחר הצהריים של החזרת התלמידים לבתים, הוא יושב בכולל ולומד כאברך מן המניין. כן, הוא נהג במשרה מלאה וגם אברך כולל.

כשהמטרה ברורה: השתלבות בחיים מקצועיים תוך שמירה מלאה על הזהות החרדית, הדרך הרבה יותר קלה.

אבל גם היא צריכה להיות בצורה הכי חרדית שאפשר. בין אם זו דרך של סטודנט שלומד לפסיכולוגיה ומשתתף בתכנית 'אבני דרך' שמשלבת שיעורים והרצאות בתכנים תורניים, ובין אם היא עמיתה בתכנית משפיעים שמקבלת הכשרה – באווירה חרדית – להיות גורם משפיע, חלק ממקבלי ההחלטות על החיים של כולנו.

שתפו