חדשות ועידכונים

אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ

קראנו בפרשת 'זכור' על דרך הפעולה של עמלק: "… אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ". עמלק היה הראשון שניסה לצנן את ההתלהבות ולקרר את הדבקות באורח החיים החרדי. כשאדם מגיע אלינו בהחלטה לצאת ללימודים או להשתלב בעולם העבודה, אנחנו תמיד ממליצים לו לבדוק שהמקצוע אליו הוא חותר, לא יפגע חלילה באורח החיים החרדי שלו.

השבוע הגיע ג', אברך חרדי צעיר שמתעניין בהכשרה מקצועית. הוא הגיע לייעוץ לפני הגשת בקשה למלגה ללימודי רכיבה טיפולית. בשיחה עם היועץ, סוגיות ערכיות הנוגעות לסדר היום ולאורח החיים החרדי שלו. היועץ סיכם עם ג' שיחזור אחרי שיעורי בית. ג' חזר רק לאחר ששוחח עם משפחתו וקיבל אישור מהרב שלו על ההתמודדויות שבמקצוע הרכיבה הטיפולית, והגיש את הבקשה למלגה. בקרוב בעז"ה יתחיל את הלימודים.

כשעושים את הבדיקות וההתאמות מיד בתחילת הדרך, אין חשש שההשתלבות בעולם המעשה "תקרר" את ההקפדה על שמירת התורה והמצוות, גם אם בהמשך העבודה היא בסביבה הטרוגנית. קחו למשל את הסטודנטים שהתחילו השבוע את לימודי Full Stack במכללת לומדה, במסגרת שיתוף הפעולה של מרכז כיוון עם משרד המדע והטכנולוגיהוהרשות לפיתוח ירושלים (ציונה – ירושלים עם הרל"י – Ziona Jerusalem); אחרי לימודים ברף טכנולוגי גבוה במיוחד, נדאג להם בע"ה להשמות מצויינות בחברות הייטק מובילות, ואין לנו ספק שהם יצליחו בחיים המקצועיים לא על חשבון שמירת אורח החיים הנוכחי שלהם.

תשאלו איך אנחנו יודעים!? כי אנחנו פוגשים אותם בהמשך, כמו השבוע, השבוע נערך האקתון-פתרונות טכנולוגיים לרפואה בחירום בBizmax – ביזמקס בשיתוף איחוד הצלה מתכנתים חרדים, יראי שמים, חסידים ליטאים וספרדים שעובדים ביום יום כמפתחי תוכנה בחברות או כעצמאיים, ניסו במשך 30 שעות למצוא פתרון לאתגרים שאיתם מתמודדים ארגוני החירום. הכיף שלנו היה כשהתברר שהזוכה זאב לוי שפיתח מערכת עוזר אישי אוטומטית למתנדבים, הוא גם מתנדב איחוד הצלה וגם בוגר קרן קמ"ח.

ההוויה החרדית, לא עוזבת אותם גם בחיים המקצועיים. לצד חשיבה על היבטים טכנולוגים כמו תקשורת לוויינית ופקודות קוליות עלו בהאקתון גם סוגיות חרדיות קלאסיות כמו איתור מיקום פצוע שמשתמש בטלפון כשר ללא יכולת איתור באמצעות GPS וכך גם היבטים הלכתיים, כמו ניהול מרפאה בשטח והעברת מידע בין המתנדבים למוקד, תוך נסיון לצמצם חילולי שבת שנאלצים המתנדבים לעשות, למינימום ההכרחי.

ולסיום, כשאיכות עבודה ורמת מקצועיות גבוהה פוגשת אורח חיים חרדי, זה תמיד זוכה להערכה מקולגות שאינם חרדים. זה קרה השבוע גם בהאקתון וגם במפגש המנטוריות המלוות את משתתפות תכנית מובילות. המנטוריות הן מנהלות בכירות מהמגזר הפרטי, הציבורי והחברתי בישראל, שעוזרות לנשות מובילות לפתח את הקשרים העסקיים שלהן, וגם הן יודעות להעריך את השילוב בין כהונה בדרגים בכירים בחברות עסקיות לבין הקפדה על ערכים.

שתפו