חדשות ועידכונים

סיכום חדשות השבוע פרשת יתרו

לַהַט וָאֵשׁ – שֶׁל יָמִים אֲרֻכִּים
שֶנּוֹלְדוּ עַל מִזְבַּח הַכְשָׁרָה
הִגִּיעַ הָרֶגַע מִשְׁכָּן לְהָקִים…

המילים האלה הן מתוך שיר מרגש שכתבה איטי עמיתה בתכנית משפיעים לחברותיה, כשקיבלו השבוע סופסוף את "ספר הפונטציאל" הנחשק. האוגדן שחושף בפניהן את מאגר המשרות במשרדי הממשלה והשלטון המקומי העומד לרשותן. כמו שכתבה איטי, הצגת ספר הפוטנציאל מהווה נקודת שיא בתכנית, ומסכם כמעט ארבעה חודשים של הכשרה אינטנסיבית.

בשבועות הקרובים יבחנו העמיתות את היצע המשרות, יסמנו את המשרות הרלוונטיות עבורן ויזומנו לראיונות במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות. הביקוש לבוגרות תכנית משפיעים – חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי, גדול פי כמה מהיצע העמיתות במחזור הנשים. הפוטנציאל האדיר שכל אחת מהן מביאה למשרה שהיא תאייש, הוא דבר שכל מעסיק או משרד ממשלה משתוקק לנצל.

על ניצול הפוטנציאל האישי, שמעו גם למעלה מ-200 משתתפי הכנס 'מה שמעבר לפרנסה' שערך והפיק מרכז כיוון בליל שישי האחרון. במרכז האירוע שכלל גם הרצאות של קאוצ'ינג וייעוץ כלכלי משפחתי, עמדה הרצאתו של הסופר חיים ולדר שריתק את הקהל בסיפור הההתפתחות האישי שלו ושזר בתוכו תובנות מעשיות לחיים. ולדר הסביר לקהל איך לנצל את הפוטנציאל והכשרון האישי שיש לכל אחד, למקור לפרנסה ויציבות כלכלית למשפחה.

מי שיפנים את המסר וידע לנצל את היכולות האישיות שלו, יוכל אולי להצטרף בקרוב לביזמקס – מתחם החדשנות והיזמות לגברים חרדים בירושלים. במתחם Bizmax – ביזמקס, מיצוי הפוטנציאל הוא דבר שנעשה בשגרה על ידי עשרות היזמים ובעלי העסקים שיושבים במקום.

כמו משתתפי תכנית BizUP – החממה ליוצרים עצמאים מתחומי העיצוב והמדיה ששמעו מאיציק קרומבי הרצאה על 'נאום המעלית', איך להציג את עצמם ואת העסק שלהם ב60 שניות, ואולי להצליח להזניק את העסק שלהם בפגישה מקרית. או משתתפי קורס אנגלית לעסקים שמופעל בשיתוף עם שגרירות ארצות הברית, קורס ייחודי שיאפשר להם למצות את הפוטנציאל העסקי שלהם גם מול לקוחות דוברי אנגלית.

ונסיים עם מפגש שהתרחש בהשגחה פרטית בין משתתפי קורס האנגלית העסקית למתקדמים לבין משלחת רמת דרג משגרירות ארצות הברית שבאה להתרשם מפעילות ביזמקס ומרכז כיוון לשלב חרדים בתעסוקה ויזמות, ולתרום תרומה משמעותית לחיזוק הכלכלה הישראלית כולה.